مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

جلسه بحث و گفتگو با اساتید مالی اسلامی دنیا

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۲۶ ب.ظ

جمعی از اساتید شاخص گروه مدیریت مالی و فعالان حوزه بورس ۱۵ کشور خارجی که به جهت حضور در همایش بازار سرمایه اسلامی، در تهران به سر می‌بردند صبح روز سه‌شنبه مورخ ۹۳/۲/۹ با حضور در دانشگاه ضمن شرکت در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کردند.
این گروه ۳۳ نفره که از کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، پاکستان، انگلیس، اندونزی، مالزی، اردن، بنگلادش و... بودند در سالن شهید مطهری(ره) چمع شدند و بعد از سخنرانی یک ساعته دکتر ریاضت و سپس دکتر بصری با دانشکده و دانشگاه بیشتر شدند. بعد از این جلسه، هسته اصلی این اساتید که متشکل از 6 استاد اندونزیایی و 1 استاد استرالیایی بود، در اتاق جلسات دانشکده جمع شدند و من نزدیک یک ساعت با انها گفتگو کردم. واحد پولی مشترک میان مسلمانان، فرصتهای به وجود امده برای بروز جدی مالی اسلامی، نقش مالی اسلامی بعد از بحران 2008، انزوای اقتصادی مسلمانان در دهکده جهانی از جمله موضوعاتی بود که یک به یک به بحث نشستیم.

بعد از این مباحث، انها شروع به سوال کردند. پیتر (همین استاد مسن قدبلند که کنار حاج اقا ایستادند) سوالاتی در مورد تحریم ایران کردند. حرف اصلی شون این بود که شما با تحریم چه کردید؟ اصلا چطوری دوام اوردید؟

سوال دیگر اندونزیایی ها این بود که شما چرا طرح اکسچنج دانشجو را که سال پیش با حاج اقای موسویان به توافق رسیدیم، را جدی نگرفتید؟ بیایین هر چه سریع تر تبادل دانشجو را داشته باشیم.

سوال بعدی هم ناظر به تعداد واحدها بود. واقعا متحیر بودند که چرا ما اینقدر واحد می خوانیم.  و بعد چطوری دروس اسلامی را با دروس غربی تلفیق می کنیم.

البته خوب سوالات و بحثها که خیلی زیاد بود. ولی جالب بود که همه انها معتقد بودند که ایران یک نمونه خوب در حوزه مالی اسلامی هست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۲
رضا پاینده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی