مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

امروز خدمت حاج اقای قاسمیان - درس اسلام و اداره امور عمومی - بودیم. کلاس جالب و قابل استفاده ای است و البته نادر در طول ایام تحصیل. ظاهرا ایشان در این درس به دنبال این نیستند که نظام اسلامی را در زمینه اداره امور عمومی تشریح کنند، بلکه به گفته خودشان می خواهند نقاط کلیدی و حساس را اشاره کنند و گرته هایی را بر بوم بنگارند.
صحبت ایشان، طرز تفکرم را تا حد زیادی در مورد مدیریت اسلامی تغییر داد. همیشه گمان می کردم باید به نحو مجموعی به مدیریت اسلامی فکر کرد. یا مثلا مدیریت اسلامی را کلی فهم کرد نه به نحو جزئی. یا اینکه در نهایت می توان به همه مدیریت اسلامی رسید.

ولی این نگاه ایشان در تبیین، (البته اگر من درست فهمیده باشم) می تواند نگاه دیگری را در حوزه پژوهش مدیریت اسلامی رقم بزند. برای نمونه مهمترین چالشها، مهمترین موضوعات، مهمترین مسائل در حوزه مدیریت اسلامی به نحو جزیی نوشته شود.
یا مثلا مدیریت اسلامی تعریف نشود، ولی در پاسخ به چیستی مدیریت اسلامی، مولفه هایی گفته شود، که یک مدیر و یا نظریه پرداز در حوزه مدیریت اسلامی باید به انها فکر کند و انها را لحاظ کند. (یعنی یک چیزی شبیه الگوریتم)
این کار را غربی ها هم برای حوزه public administration به روش دیگری تحت عنوان big problems, big issues انجام داده اند. لطفا فایلهای ضمیمه را مشاهده فرمایید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
رضا پاینده

نظرات  (۱)

سایت فوق العاده است. کاش من همچنین چیزی رو راه می انداختم. + یک انتقاد ربطی میان مقالاتی که ضمیمه کردید و روش آقای استاد نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی