مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

کار کردن در گوگل…بهشت افراد جویای کار است، نه؟ 
تعدادی از نظرات برتر کارکنان گوگل در زیر به صورت خلاصه شده، آمده است:

  • همه فوق‌العاده‌اند، بنابراین آن‌ها می‌توانند برای کارهای دم دستی هم بهترین افراد را استخدام کنند.

«بدترین قسمت کار کردن در گوگل برای بسیاری از افراد این است که آن‌ها برای شغلشان زیادی خوب هستند.گوگل به خاطر برند فوق‌العاده‌اش، حقوق و مزایایش و فرهنگ کاری مثبتش صف استخدام طویلی دارد. در نتیجه آن‌ها می‌توانند با استعدادترین‌ها را انتخاب کنند، حتی برای پایین‌ترین و سخیف‌ترین کارها.» «دانشجویانی از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا اینجا هستند که از محصولات Google Ads پشتیبانی فنی می‌کنند یا به صورت دستی ویدئوهای مورد دار را از یوتیوب بر می‌دارند یا کدهایی ابتدایی برای تست رنگ یک دکمه در یک سایت را می‌نویسند.».

  • گوگل دیگر یک استارتاپ نیست و به شرکتی بسیار بزرگ تبدیل شده است.

«وقتی من گوگل را ترک کردم دیگر محیطی استارتاپ گونه نداشت. سیاست‌های اداری مانند سایر جاها بود. اگر روی پروژه های درستی کار می‌کردید و پروژه‌تان را خوب ارائه می‌کردید گرفتن ترفیع آسان بود.».

  • بیشتر مهندسان مغرور هستند.

«متأسفانه برخلاف باور عمومی، من فکر می‌کنم میانگین رتبه مهندسان گوگل متوسط است؛ به همراه مقدار زیادی غرور و تکبر! همه به خصوص مردان فکر می‌کنند از کناریشان بهتر هستند. بنابراین بحث در مورد هر موضوعی سخت و دشوار خواهد بود مگر آنکه شخصی که با او صحبت می‌کنید دوستتان باشد. بحث‌های هدفمند به ندرت انجام می‌شود چون همه خودخواه هستند و هیچ علاقه‌ای به شنیدن عقاید دیگران ندارند مگر آنکه طرفشان از سران مهم شرکت باشند.».

  • گوگل آنقدر بزرگ است که نمی‌توانید هیچ تأثیری بر آن بگذارید.

«من ۳ سال برای گوگل کار کردم و برایم ترک آنجا سخت بود ولی فقط یک عامل مهم بود که باعث شد من این تصمیم را بگیرم: تأثیری که من به عنوان یک فرد می‌توانستم روی این کسب و کار بگذارم در پایین‌ترین حد ممکن بود. همان‌طور که در بسیاری از نظرات در زیر می‌بینیم گوگل با استفاده از سیستم Google Ads یک ماشین فوق‌العاده چاپ پول است. به جز در حالتی که شما یک مهندس فوق‌العاده با استعداد باشید و چیزی جدید درست کنید، در بهترین حالت می‌توانید کسی باشید که قوطی روغن در دست گرفته و قطعات ماشین را روغن کاری می‌کند.».

  • مدیران میانی خیلی معمولی هستند.

«تفکر متوسط مدیران میانی که بدون در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر فقط به استانداردها فکر می‌کنند. آن‌ها تمایلی به نوآوری ندارند و نمی‌دانند چگونه باید کارمندانشان را تشویق کنند و الهام بخش آن‌ها باشند. آن‌ها برای این کار روی اسم و شهرت گوگل بیش از حد حساب می‌کنند.».

  • گوگل شاید از مهندسی سر در بیاورد ولی از طراحی هرگز!

«تمرکز کافی روی طراحی تصویری محصولات وجود ندارد. این به بسیاری از محصولات ناموفق یا نیمه موفق مثل Wave,Google Video,Buzz,Dodgeball,Orkut,Knol,Friend Connect منجر شده است. احتمالاً تمرکز روی مهندسی صرف بیش از حد است.».

  • فضای کاری شما ممکن است خیلی کوچک باشد.

«اگر مجبور باشید در یکی از چهار ساختمان اصلی محوطه کار کنید، جایتان احتمالاً بسیار تنگ خواهد بود. دیدن ۳-۴ کارمند در یک گله جا یا چندین مدیر که در یک اتاق شریک هستند، چندان غیر معمول نیست. با وجود محوطه های باز برای خوردن غذا، بازی‌ها، تلویزیون، بحث در مورد تکنولوژی و غیره پیدا کردن جایی که حریم خصوصی داشته باشید و در آنجا فکر کنید بسیار سخت است.».

  • همه چیز را مکتوب کنید.

«اگر درگیر فرآیند استخدام در گوگل هستید، چانه بزنید، انتظاراتتان را بالا نگه دارید و مطمئن باشید که همه چیز را نوشته باشید. گوگل قول‌های واهی زیادی می‌دهد که به نظر نمی‌رسد قصد برآورده کردن آن‌ها را داشته باشد.».

  • کارکنان گوگل ممکن است درگیر کارهای بیهوده شوند.

«در زوریخ اتاقی ساکت وجود دارد که افراد برای استراحت و خوابی کوتاه به آنجا می‌روند. آکواریوم‌های بسیار زیبایی آنجا هست و شما می‌توانید هر چقدر از زمان کاریتان را که بخواهید آنجا به تماشای ماهی‌ها صرف کنید. بیش از ۱۰۰ نظر ایمیلی وجود داشت که تقاضا داشتند تا صندلی‌های ماساژ از آنجا جمع شوند چون برخی افراد به دلیل پر سر و صدا بودن این صندلی‌ها نمی‌توانستند بخوابند.».

  • فرهنگ به اندازه کافی رشد یافته نیست.

«انگار سرزمین عجایب است و افراد هیچ‌گاه نمی‌خواهند بزرگ شوند. آن‌ها همیشه در حال نوشیدن مشروب هستند و دائماً دارند با هم گپ می‌زنند، بازی می‌کنند و یا خیلی کم کار می‌کنند یا اصلاً کار نمی‌کنند.».

  • نمی‌توانید از راه دور کار کنید.

«چیزی که مرا عذاب می‌داد این بود که نمی‌توانستم از راه دور کار کنم در حالی که ۵-۶ سال پیش از آن با موفقیت این کار را انجام می‌دادم.».

  • کارکنان گوگل به کارکنان نیمه وقت احترام نمی‌گذارند.

«به عنوان کسی که به صورت نیمه وقت با گوگل همکاری داشته‌ام، بدترین قسمت از خود راضی بودن کسانی بود که به قول خودشان برای گوگل واقعی کار می‌کنند. به نظر می‌رسد آن‌ها فکر می‌کنند هر کس که مثل آن‌ها برای گوگل واقعی کار نمی‌کند از نظر ذهنی و فکری مشکل دارد.»

منبع: http://www.businesstrend.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۶
رضا پاینده

نظرات  (۱)

بعضی جاهاش یاد فضاهای دانشگاه خودمون میفتم ....سعی کنیم از آفت ها دور بشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی