Think tank benefits
اتاقهای فکر چهار ویژگی عمده دارند:
1 – جمع اندیشی
افزایش حجم اطلاعات، گسترش روابط و افزایش عوامل تاثیرگذار در امر تصمیمسازی و استراتژیپردازی، ضرورت تفکر جمعی و هم اندیشی را محرز کرده است. اتاق فکر الگوی سازمانی هم اندیشی است که که در پرتو این ضرورت بهوجود آمده است. فعالیت اتاقهای فکر باعث شد که فرآیند هماندیشی رشد و گسترش پیدا کند و توانایی خود را برای حل مسایل بزرگ نشان دهد.
2 – تولید فرآوردههای فکر و انتقال به مخاطب
یکی از وظایف اتاقهای فکر، تولید و خلق ایدههای مناسب برای حل مسایل و همچنین تدوین، صورتبندی و مستندسازی آنهاست، زیرا اگر ایدهها و آرای به دست آمده، جمعبندی و خلاصه سازی نشود و به گونهای مفید و جذاب برای مخاطبان، ارایه نشوند، اتاق فکر به اهداف خود دست نیافتهاست، بنابراین اتاقهای فکر، علاوه بر شناخت و حل مسایل، تلاش عمدهای را صرف رساندن پیامهای خود به مخاطبان تا حصول بهترین نتایج، به عمل میآورند.
3 – معطوف بودن کوششها به مسایل روز
روح حاکم بر فعالیت اتاقهای فکر و آنچه که در بطن تمام فعالیتهایی که در اتاقهای فکر صورت میگیرد، باید معطوف به تصمیمسازی و استراتژیپردزای بر روی مسایل روز جامعه باشد. مسایلی که اگر به آنها پرداخته نشود، مشکلاتی برای حل و آینده مجموعه به جای میگذارد.
4 – درگیر نشدن در مسایل اجرایی و تشریفات رسمی سیاستگزاری
اتاقهای فکر سیاستساز هستند نه سیاستگزار، بدین معنی که این اتاقهای فکر بیشتر نهادهایی پیشنهاد دهنده هستند و درگیر مسایل تشریفاتی و حقوقی سیاستگزاری نمیشوند. همچنین اتاقهای فکر در تعامل با دستگاههایی اجرایی، صرفا تصمیمساز هستند و نباید درگیر مسایل اجرایی و یا توجیه کارشناسانهی تصمیمهای روزمره دستگاهها شوند.
برگرفته از : http://www.iranpress.ir/bankmaskan/bankmaskan/News.aspx?NID=2275
سلام مطالبت رو خوندم.
اصلا به درد رشته مدیریت نمی خوری
بهتره بری تو کوره های آجر پذی، آجر درست کنی
در ضمن نمره وبلاگ شما صفر بوده و مقداری از نمره امتحان شما نیز کسر خواهد شد.
با تشکر