مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

مدیریت؛ دور از چشم استاد

گفتارهایی در مدیریت، سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری صنعتی

سنگفرش هر خیابان از طلاست

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۰۸:۰۱ ب.ظ

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 سنگفرش هر خیابان از طلاست

 کیم.وو.چونگ

به هر کجا که قدم می گذارم فورا متوجه نکات مثبت و قابلیت محل می شوم. یک بار به شوخی گفتم که سنگ فرش هر خیابان از طلاست و من فقط ان را پارو می کنم.

 

آرزو مانند سکان یک کشتی جهت حرکت را مشخص می سازد. سکان یک کشتی نسبت به خود ان ممکن است خیلی کوچک باشد و دیده نشود اما مسیر حرکت یک کشتی عظیم را کنترل می کند.

 

وقتی دیگران شمارش معکوس غیرممکن ها را شروع می کنند من به شمارش ممکنها می پردازم.

 

من در جستجوی ممکنها بودم و به سرعت در جهت بکارگیری و تحقق بخشیدن ممکنها حرکت کردم.

 

من از مشاهدات خودم این طور می فهمم که پزشکان به این دلیل مورد احترام قرار گرفته اند که از یک تخصص ارزشمند برخوردارند.

 

اگر بخواهید برای کسب ایده های جدید مدت زمانی دست از تلاش بردارید و به استراحت بپردازید بسیار راه بیهوده ای را انتخاب کرده اید.

 

شما باید همواره نوشتن و نوشتن را تمرین کنید تا ایده ای را به دست بیاورید.

 

اگر شما به دقت به ابداعات و نواوری های با ارزش دقت کنید مبنای خیلی از انها را واقعا ایده های بسیار ساده تشکیل می دهند. اغلب هم نتایج بسیار ارزنده ای به همراه می آورند نواوری ها در مدیریت و اداره شرکت ها نقش مهمی ایفا می کنند.

 

تمام محصلین و شاگردان مدارس شاگردان خوبی نیستند، و تعدادی از انها مشکل افرین و مایه دردسر هستند. دقیقا همین گروه شاگردانند که به توجه و عنایت بیشتری نیاز دارند. قطعا سرزنش و فریاد زدن بر سر انها کارساز نخواهد بود، شما باید توانایی های انحصاری انها را کشف و به انها انچنان جهت بدهید که سرانجام شایستگی های بالقوه شان فعال شود و تجلی نماید. انیشتین ابتدا در مدرسه مردود شد و ادیسون از مدرسه اخراج گردید.

 

یکی از خصائص جوانان این است که به اسانی بهای زمان را از یاد می برند. جوانی زمانی است که شما وقت زیادی در پیش روی خود دارید. بنابراین شاید فکر کنید که اتلاف اندکی از ان خطای چندانی نیست. اما ابدا چنین نیست. من زمان و وقت را با تیر و کمان مقایسه کردم تا بر این نکته که زمان هرگز بازگشتی ندارد، تاکید کنم و در عین حالی این مقایسه را به این دلیل به کار بردم تا تاکید کنم زمان همچون یک تیر رها شده با شتاب هر چه تمام تر به پیش می رود.

 

استفاده شما از وقت تان در جوانی، تعیین کننده خط مشی و استاندارد زندگی اتی شماست.

        

بسیاری از زنان ناخوداگاه چنین فرض می کنند که پس از فارغ التحصیل شدن حدود دو تا سه سال کار کرده و سپس ازدواج می کنند. انها همواره کار و حرفه خود را به عنوان یک ایستگاه اتوبوس بین راهی که اخر خط ان ازدواج است تلقی می کنند. به همین لحاظ تلاش چندانی در جهت پیشرفت کار و حرفه خود بروز نمی دهند.

 

در بدو استخدام حداقل شش ماه طول می کشد تا هر کسی با کار خود مانوس شود و در واقع می توان شش ماه اول هر کاری را دوره کاراموزی تلقی کرد. معمولا تا یک فرد تازه استخدام مسئولیت کامل کار خود را به عهده گیرد، حداقل دو سال طول می کشد . این به طور معمول مقارن با زمانی است که بسیاری از زنان اماده گریز از کار و تشکیل خانواده می باشند. در این صورت واقعا نمی توان انتظار داشت که یک موسسه راغب به استخدام افرادی با این چنین طرز تفکر باشد.

 

زمان مناسب برای سعی شما وقتی است که همه دست از کوشش خود برداشته و از تلاش بیشتر مایوس شده اند.

 

جامعه بزرگترین کتاب دنیاست.

 

هیچ نقطه ای در جهان وجود ندارد که ارزش دیدن نداشته باشد.

 

ساختار دنیا طوری است که تنها کسانی که در کسب علم و دانش سخت کوشند در ان جایی دارند.

 

 

·  
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۲۸
رضا پاینده

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی