سردرگمی نظام فرهنگی کشور در عرصه مخاطب شناسی
تعریف مساله : فرد از محیط خانواده بیرون کشیده میشود و به صورت لیزری مورد تربیت قرار می گیرد و وقتی به محیط خانواده برمی گردد دوگانگی حاصل می شود. در نظام تربیتی و آموزشی فعلی به نظر میرسد که مخاطب فرد باشد و نه جامعه
تبعات این دوگانگی کاملا تبیین شود. خیلی جالب است که بسیاری از این تبعات در آینده بروز می کند. تهاجم فرهنگی برای خانواده از یک طرف و رشد قارچی کانون ها و مراکز فرهنگی(که مخاطبشان فقط فرد است) از طرف دیگر.ریشه یابی و بررسی سیر تاریخی مخاطب شناسی در عرصه فرهنگی چه در ایران و چه در جهان. مانند مراسم تعزیه(و نه هیئت مخصوص اقایان و هیئت مخصوص خانمها) مانند جلسات شاهنامه خوانی و ....
تبیین جایگاه خانواده و فرد در اسلام با عنایت به این نکته که اساسا خانواده بستر رشد است. و فرد در نظام ربوبیتی باید در مجرای خانواده به کمال برسد.(اثبات قرآنی شود)
تبیین جایگاه خانواده در ایران متناسب با الگوی ابرقدرتی ایران(به لحاظ فرهنگی، آموزشی، سیاسی ، اقتصادی و ...)
تبیین جایگاه خانواده در دولت مهدوی عجل الله تعالی فرجه الشریف. و سیاست مهدوی در قبال رشد خانواده محور.
ارائه راهکارهای عملیاتی مخصوصا در حوزه خط مشی گذاری رسانه ای و نهادهای کلان کشور مانند مدرسه(همچنین الگوگیری از نهادهای اصیل اسلامی مانند مسجد در عرصه مخاطب شناسی)